<!–more–>Różnego rodzaju terenowe gry są coraz popularniejsze pośród firm o różnej wielkości. Właściciele tych firm dostrzegają bowiem duże zalety, jakie można odnieść organizując coś takiego. Właściwie przeprowadzona gra znacząco może polepszyć relacje między pracownikami, a dodatkowo rozszerzyć kompetencje i umiejętności tak przydatne na wielu stanowiskach.
<br>
Niedawno temu z ze sporym rozmachem została zorganizowana przez znany farmaceutyczny koncern gra szkoleniowa, którą wielu uznało za największą w naszym kraju. Brali w niej bowiem udział w zasadzie wszyscy pracownicy firmy, co dało w rezultacie blisko pięciuset uczestników. Oprócz tego całość była pod opieką 35 trenerów, którzy byli odpowiedzialni za organizację zajęć z poszczególnymi grupami.
<br>
Pewną część z tego trenerskiego zespołu stanowili pracownicy z firmy organizującej szkolenie, lecz większość kadra zatrudniona w firmie farmaceutycznej. Przyjechali oni wcześniej do hotelu, w jakim wszystko było organizowane, i tam przeszli odpowiednie przeszkolenie. Tym sposobem bez żadnego problemu dawali sobie radę z pracą z uczestnikami.
<br>
Bardzo ważnym trenerem był Prezes firmy, który na co dzień jest alpinistą z dużym doświadczeniem. Wykorzystał on swoją pasję i zainteresowania do tego, aby w oparciu o wyprawę w góry dać pozostałym słuchaczom wiele przydatnej wiedzy w zakresie kierowania zespołem ludzi, motywowania i rozwiązywania konfliktów. Było to nawiązanie do tematyki pracy w zespole, tak ważnej w większości firm.
<br>
Podczas pobytu szkoleniowego uczestnicy zostali podzieleni na 25 drużyn, jakie przez przez kilkanaście godzin realizowały zaplanowane cele. Główną część wspomnianej gry stanowiły długie na pół godziny eksperymenty, to znaczy nietypowe, wymagające odpowiedniego podejścia zadania, w których członkowie drużyn musieli się wykazać zaufaniem, kreatywnością i zaufaniem.
<br>
Te eksperymenty kończyły się daniem drużynie tak zwanych kart problemowych, z jakimi ta miała się zaznajomić. W czasie analizowania kart w rzeczywistości uczestnicy oceniali swoje własne zachowania nawiązaniu do pięciu najważniejszych kompetencji, co pozwoliło im się odnieść do swojej codziennej pracy.